Prowadzisz profil swojego lokalnego biznesu na Facebooku, masz 100, 300 może nawet 500, obserwujących.
Zgarniasz całe 16 lajków pod ostatnim postem na temat Twojego produktu.
Jedna osoba skomentowała:
Dobry początek!
Następnego dnia, dodajesz kolejny post.
Boom! 25 lajkow!
Jest dobrze!
I kolejny post po 3 dniach.
Nadal nieźle, całe 20 lajków!
Kolejny post za tydzień..
7 lajków. Zero serduszek.
Heee???
Za 2 tyg. następny post, tym razem z pięcioma zdjęciami!
9 lajków!
Spędziłeś łącznie 3 godziny, zasięg 500 osób i raptem 8 nowych obserwujących.
Olewasz te całe social media.
Wracasz do “prawdziwej” pracy, biznes jakoś idzie i bez tego.
Praktycznie nikt z Twojego miasta, nie potrafi promować swojego biznesu online.
Ty możesz to zrobić, jeśli będziesz wiedział jak.
Bo widzisz, tu nie chodzi o Twoje posty.
One raczej nie są takie zle.
Chodzi o to, że mało kto te posty widzi.
I to nie Twoja wina.
Tylko platform social media.
I dobrze!
Wiesz dlaczego dobrze?
Bo Twoja konkurencja tego nie robi.
Mało który biznes lokalny reklamuje się online.
Nie robią tego, bo to kosztuje i wymaga doświadczenia.
Albo po prostu, nie wiedzą jak się za to zabrać.
Pewnie tak jak Ty, próbowali promować posty ale nic z tego nie wyszło.
Więc to olali.
Nie ukrywajmy, bardzo łatwo jest wydać kilka tysięcy na reklamy i nie zobaczyć z tego żadnych rezultatów.
Zgodzisz się ze mną, że jeśli będziesz jednym z nielicznych, który reklamuję swój biznes online, jest większa szansa, że wyprzedzisz konkurencję i trafisz do większej ilości potencjalnych klientów?
Tak myślałem.
Tego właśnie chcemy.
Zaszyć się w głowach Twoich potencjalnych klientów na stałe.
Ale…
Nie chcesz przecież, polegać na wiecznie zmieniających się kaprysach i cenach facebooka czy instagrama.
Dlatego głównym celem reklam powinno być:
Uniezależnienie się od platform social media i korzystanie z nich jako dodatek, który przypomina o Twoim biznesie, a nie jako główne źródło klientów.
Jeśli to zrobisz, to już nigdy nie będziesz martwić się o klientów.
A jeśli zrobisz to dobrze, to tak jakbyś miał przełącznik, który po kliknięciu zwiększa przychód w Twojej firmie.
Opiera się ona na posiadaniu własnej listy potencjalnych klientów, do której możemy dotrzeć w dowolnym momencie i być pewnym, że 98% tej listy widziało naszą wiadomość.
Jest tylko jeden rodzaj treści, który otwieramy w 98%. Nawet wiedząc, że w środku jest spam.
Nie jest to email, który jest na drugim miejscu, a jego wskaźnik otwieralność to średnio 22%.
Pewnie domyślasz się o co mi chodzi…
Otwieramy je nawet wiedząc, że multimedia polska spamuje nas 543 galą KSW, która nas nic nie obchodzi.
Oto jak zbudować własną listę numerów telefonów:
Chcesz wdrożyć taki proces u siebie?
Klient widzi naszą reklamę.
Klika i przechodzi na stronę lądowania.
Strona lądowania
zbiera imię, email i numer telefonu klienta.
Kampania email i SMS gwarantuje dotarcie do 98% osób z listy, za każdym razem.
Utrzymujemy kontakt z klientem, edukujemy go i informujemy o nowych produktach
Klient widzi reklamę znanej mu pizzerii
Klika w link, zaintrygowany możliwością wygrania darmowej kolacji dla dwojga.
Strona lądowania informuje go:
"Aby wziąć udział w losowaniu, wypełnij formularz z imieniem, emailem i numerem telefonu"
Klient informuje żonę i kilku znajomych, wszyscy oni dołączają do zabawy, wypełniając formularz.
Pizzeria zbiera listę setek numerów telefonów i emaili, które może używać przez miesiące czy nawet lata, do promowania swojego biznesu.
Kolejne eventy
Na każdy kolejny event, zniżkę, promocję specjalną, pizzeria wysyła tylko SMSa i wie, że 98% osób z listy go odczyta, a część z nich, skorzysta.
Magiczny przycisk
Pizzeria kontynuuje zbieranie listy email i numerów telefonów, tak długo, aż będzie miała listę wszystkich potencjalnych klientów. Wtedy już tylko jeden SMS dzieli ich od zwiększania sprzedaży na zawołanie.
Kosmetyczka
Mając listę numerów telefonu, może łatwiej poinformować swoje klientki o nowej usłudze.
Stacja paliw
Może przypomnieć osobom na liście o weekendowej promocji -10 gr na litrze, w każdy piątek. Wiedząc to wcześniej, klient będzie mógł zaplanować odwiedziny stacji z wyprzedzeniem.
Kantor
Klienci kantoru będą wdzięczni gdy dostaną informację o zmianie kursu, na taki, za który chcieli sprzedać obcą walutę. Dzięki czemu staną się przywiązani do danego kantoru.
Mechanik
Jest w stanie zbudować zaufanie do swojego klienta wysyłając SMSa przypominającego o zmianie oleju.
Stacje kontroli pojazdów już to robią i działa świetnie! Wiem bo sam dostaję przypomnienia o przeglądzie.
PRZED: Zastanawianie się czy Twoja następna promocja w ogóle zadziała.
PO: Masz pewność, że Twój biznes zostanie zauważony na lokalnym rynku.
PRZED: Ludzie mogą Ci nie ufać i wątpić w to czy na pewno znasz się na tym co robisz.
PO: Masz możliwość odpowiedniego ich edukowania, dzięki czemu zaczną Ci ufać i od Ciebie kupować.
PRZED: Męczysz się z wrzucaniem kolejnych postów.
PO: Wystarczą Ci 2-4 posty miesięcznie, kampania zrobi resztę zasięgów i pozyskiwania klientów.
PRZED: Ulotki, reklama w gazecie, lokalnym portalu czy na samochodzie, to pieniądze, których zwrotu nie obliczysz.
PO: W Internecie masz większą możliwość sprawdzenia, co działa, a co nie.
PRZED: Bannery i ulotki, nie zapadają w pamięć. Lądują w śmietniku.
PO: Dzięki reklamie online jesteś jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm na Twoim rynku.
PRZED: Liczysz na to, że ktoś przypomni sobie o Tobie, lub ktoś inny poleci Twój biznes.
PO: Kampania reklamowa stale przypomina o Twoim biznesie, potencjalnym klientom.
Dopasowanie działań do Twojego budżetu reklamowego.
Zalecany, przynajmniej 500 zł/mc na start
Strategia, pomysł, wybór produktów i stworzenie oferty dla kampanii (konsultując to z Tobą)
Wartość: 1000 zł/mc
Ustawienie kampanii reklamowej na Twoim koncie w social media.
Wartość: 1500 zł/mc
Profesjonalna strona lądowania (tak zwany landing page).
Wartość 1200 zł
Integracja systemu zbierania listy email i numerów telefonów klientów.
Wartość 750 zł
Napisanie skryptu i edycja max. trzech 30-60 sekundowych filmów reklamowych.
Wartość 1200 zł
Projekty graficzne (max 3) lokalnych materiałów promocyjnych.
Wartość 600 zł
Strategia marketingowa lokalnego biznesu.
Wartość 900 zł
Wskazówki dla Twojego pracownika odnośnie dalszego promowania Twojej firmy.
Wartość 500 zł
30 dni w których poświęcę 10h pracy nad marketingiem Twojego biznesu.
Wartość 2000 zł
To nadal dobra cena za to co dostajesz.
Ale…
Wiem, że taką cenę nie będą w stanie zapłacić mniejsze firmy, a zwrot z tej inwestycji zajmie trochę dłużej.
Dodatkowo zawsze interesowało mnie pomaganie małym lokalnym biznesom, a wdrażając Kampanie reklamowe i SMS Marketing mogę to zrobić.
Dlatego, teraz Ty (i jeszcze tylko dwóch klientów), możesz wejść w ten deal za symboliczne:
Mam tylko 3 miejsca wolne w tej cenie!
Umów się na wstępną, niezobowiązującą rozmowę aby dogadać szczegóły.
Zostaw dane a ja oddzwonię:
Lub zadzwoń: 698 954 357
Rozmowa to około 10 minut, zero nacisku na zakup. Mam swoje sposoby pozyskiwania klientów więc nie będę Cię męczyć i nękać.