„Zamknęli biznes zanim zdążyłem cos u nich zjeść.”
„Ej tu jeszcze tydzień temu był sklep. Nie pamiętam nawet jaki.”
„Nie, tej pizzerii juz tam nie ma.”
Albo.
Co! To się działo u nas w mieście?! Dlaczego nic o tym nie wiedziałem?
W czwartek mają 20% taniej i ja się dopiero o tym dowiaduję?
Jak często słyszysz takie wypowiedzi?
Albo sam tak myślisz patrząc na biznesy w swoim mieście?
A może masz biznes i czujesz, ze cos takiego może spotkać Ciebie?
W moim mieście to norma.
Po miesiącu dowiaduje się, że otworzyła się nowa restauracja, ludzie nawet chwalą, a zanim zdążę się do niej wybrać, to już jest zamknięta.
Inflacja, wszystko drogie, ludzie nie wydają tyle co kiedyś.
Możesz sobie pomyśleć.
I masz racje.
Problem w tym, że nie można liczyć na to, że wszystko dzieję się tak samo w trudnych czasach, jak w tych dobrych.
Teraz trzeba starać się bardziej.
Dawać z siebie więcej.
Być bardziej kreatywnym, niż zwykle.
Większość firm, otwiera się i liczy, ze ludzie sami się o nich dowiedzą.
Jak maja się dowiedzieć, skoro mniej ludzi od nich kupuje, czyli mniej ludzi o nich mówi swoim znajomym, czyli mniej ludzi kupuje.
I takie koło, doprowadza je do zamknięcia.
Własnie tu jest szansa dla Ciebie.
- Wystarczy, ze sprawisz, żeby o Tobie pamiętali.
- Żeby się zainteresowali.
- Żeby byli na bieżąco i nic im nie umknęło.
I w taki sposób, zagwarantujesz sobie powodzenie.
Dlaczego Coca Cola nadal się reklamuje?
Przecież, wszyscy ją znają, wszyscy ją pili i znają jej smak?
Bo oni wiedzą, ze muszą.
Bo inaczej o niej zapomniesz.
Kupisz coś innego.
Nowego.
Skojarzysz dobre chwile z innym napojem.
Oni wtedy stracą klienta.
A po 10 latach zamkną biznes, bo maja kosmiczne koszty.
Lokalne biznesy też mają koszty i tym bardziej nie mogą sobie pozwolić na „słabe” okresy.
Dlatego muszą przypominać o sobie, lokalnym klientom, cały czas.
Robić coś nowego, swieżego, o czym chce się mówić innym.
Tylko wtedy ich biznes przetrwa w czasie kryzysu, a rozwinie skrzydła jak tylko kryzys się skończy.
Ty możesz mieć taki biznes.
Taki w którym wiesz, że za każdym razem, gdy zrobisz kampanię reklamową, Twoi klienci się o tym dowiedzą, jakaś ich części skorzysta z Twojej usługi lub u Ciebie kupi.
A co najważniejsze koszty tej kampanii się zwrócą.